reklama

Rudo „Koro“ Ulehla - potulný gitarista

Každé mesto má svoje špecifické čaro. Dianie na uliciach dýcha svojskou atmosférou, ktorú často dotvárajú postavičky všetkým známe. Stretáme ich dennodenne, pristavíme sa pri nich, či prefrčíme náhliac sa okolo. Veď aj zajtra je deň. Jednou z nezabudnuteľných osobností bratislavských ponovembrových ulíc bol aj gitarista a spevák Rudo „Koro“ Ulehla. V marci 2008 si pripomíname piate výročie jeho úmrtia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

„A ľudá sú zvedaví, též by chceli zahrát, túmi zahraj tú mi zahraj, a ja povím, akú chcete takú vám zahrajem.A vždycky povedali že Bááábylon“

((babylon))

Obrázok blogu

Rudo začínal natrhovisku na Miletičovej ulici. Neskôr ste ho mohli stretnúť na Poštovej, tam,kde sa stretáva Panská s Laurinskou, či pod Michalskou bránou (foto 2). Na ulicispieval 15 rokov. Volali ho tiež „Majster Hrebeň“. To kvôli trojstrunovejgitare a hrebeňu, ktorým do gitary búšil. V bratislavskom Starommeste sa stal legendou.

„Povedali mi: já sem vás videla do televízora,v rádie, že ste boli pár krát v novinách. Šak já to vím o tem,že sem pár krát v novinách. Sem aj vystupoval v PKO, Bratislavupoznám pravda ne, tak už sem starý známy ne? Ten, potulný gitarista...“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

((mesecusec))

Neraz som hozazrel pod Novým mostom, ako „na fajront“ po ďalšom odspievanom dni posedáva namúriku, pofajčieva a lahodnými dúškami vychutnáva fľaškovú dvanástku.Spoločnosť mu neustále robila jeho priateľka, špinavá blondína Dada. Tvorilinerozlučnú dvojicu.

„Pre mňa to je zábava. Baví to aj mňaa hrajem aj pre druhých. Aby tolko nerozmýšlali, ja im scem dať troškuradosť. Niektorý nemá záujem o hudbu... a kto má, ten sa zastaví, toje pravda né?“

((idepostaride))

Obrázok blogu

Jeho rytmy znelimestom a prinášali ľuďom radosť. Mnohí sa pristavili, dali si zahrať naželanie. Rudo bol výnimočným spestrením každodenného života obyvateľov hlavnéhomesta. V zime či v lete. Krátko pred smrťou súhlasil so zverejnenímsvojej tvorby a svetlo sveta tak uzrelo cédečko Vendrflex .

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Hrával sem aj v zime niekedy, pred svátkama,tak snežilo, vtedy nebola zima. Ked sneží, vtedy neni zima. Sem ti ludí zabával, boli veselší. Každý sa okolo mňazastavoval, ten mi tam hodil, ten mi tam hodil, tak sem byl spokojný... Anebola zima, vúbec.“

((vakinblu))

V pondelok 10.marca 2003 podľahol Rudo „Koro“ Ulehla ťažkému zápalu pľúc. V uliciachmesta zrazu zavládlo ticho. Prestali sa ním ozývať špecifické gitarové rytmystriedajúce udieranie hrebeňa a sprevádzajúce hlasný slovensko – rómsko –anglický spev. V uliciach zavládlo ticho a predsa tu po Rudovi niečozostalo. Mnohí Bratislavčania nikdy nezabudnú na potulného gitaristu, ktorý doich uponáhľaných životov vnášal každodenné potešenie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


„A já sem povedal, ja vás nepoznám... vy mapoznáte, ale ja vás nepoznám. Ja hrajem venku, ked ma zbadáte, tak sa uvidíme.Lebo ja sem černý, vy ste bíly. Tak ma skorej spoznáte, jak ja vás...“

Matej Šemšej

Matej Šemšej

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

You don't have to be dying to start living (Zach Sobiech) Zoznam autorových rubrík:  Cestujem, bicyklujem....Môj život mojimi očamiSvoju rodinu si chráňBratislava naša krásnaTýkajúce sa histórieS polytyki...VšeličoChvíľka poézie

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu