reklama

Hanba naša tradičná alebo potrebujeme odkaz Vasiľa B.?

Tak nejako sa už stáva tradíciou, že sa až príliš často musíme v dnešnej dobe hanbiť za to, že sme Slováci. Mne sa to opäť podarilo dnes večer - svet obletela správa o pomaľovanom pomníku Vasiľa Biľaka v jeho rodnej obci, niekde na konci sveta. Asi to bol iba chabý pokus o zviditeľnenie lokality, a ja dúfam, že bol, lebo okrem snahy o zintenzívnenie turizmu ma nenapadá žiadny ďalší a aspoň sčasti z logického myslenia vychádzajúci dôvod takéhoto do neba voľajúceho hriechu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Zrovna dnes som sa stretol s oboma synmi dizidenta Milana Šimečku, ku ktorého osobe nás aktuálne spája a nejakú dobu ešte bude spájať spoločný a ja tiež dúfam, že nakoniec veľavravný a hlavne úspešne ukončený "projekt". Dnes večer som si opätovne uvedomil, ako veľmi naša krajina podobné projekty pripomínajúce nedávnu minulosť potrebuje. A ako ľahko a rýchlo náš národ zabúda. Historické povedomie národa je krátkozraké, nedovidí ani za roh ulice. Až z toho tuhne v žilách krv. 

Chcem sa dozvedieť a hlavne sa chcem pokúsiť pochopiť ako je vôbec možné, že v dnešnej dobe postavíme pomník jednému z najväčších vrahov tisícov nešťastných osudov normalizácie. Kto navrhol, schválil a financoval takýto nehanebný čin? Aké výhody z toho vyplynuli? A napokon, či zodpovední cítia popri "rodáckej hrdosti" aspoň štipku svedomia či zodpovednosti...? Podobné činy sú výsmechom do tváre tých poctivých, a ja pevne verím, že ich ešte žije mnoho. A sú nožom do chrbta celým generáciam, ktoré vplyvom moci súdruha Vasiľa B. utrpeli a trpeli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zamýšľam sa nad tým, čo by na to celé asi povedal Milan Šimečka. Niečo by určite napísal a ja cítim, že by neostal iba v Krajnej Bystrej. Svojim spôsobom sme vinní všetci, no na rozdiel od "tej doby" stále so šancou na reparát. Podobné činy sú odsúdeniahodné a neodpustiteľné. Nech sú už okoľnosti akékoľvek... 

Matej Šemšej

Matej Šemšej

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

You don't have to be dying to start living (Zach Sobiech) Zoznam autorových rubrík:  Cestujem, bicyklujem....Môj život mojimi očamiSvoju rodinu si chráňBratislava naša krásnaTýkajúce sa histórieS polytyki...VšeličoChvíľka poézie

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu