reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Matej Šemšej

Matej Šemšej

Bloger 
  • Počet článkov:  129
  •  | 
  • Páči sa:  1x

You don't have to be dying to start living (Zach Sobiech) Zoznam autorových rubrík:  Cestujem, bicyklujem....Môj život mojimi očamiSvoju rodinu si chráňBratislava naša krásnaTýkajúce sa histórieS polytyki...VšeličoChvíľka poézie

reklama

Môj život mojimi očami

Vianočná...

Matej Šemšej

Vianočná...

Milujem Vianoce… Čím som starší, tým viac. Milujem ich aj pre... spomienky. Spomienky na moju nebohú mamu, ktorá sa vždy rozkrájala, aby všetko bolo dokonalé.

  • 22. dec 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 746x
  • 2
Čo mi napadne keď sa povie Havel

Matej Šemšej

Politika Čo mi napadne keď sa povie Havel

Král Václav jedna parta je se šmelinářským šmejdem. Pod střechou velký partaje se u koryta sejdem. Tak spieva Karel Kryl vo svojej óde na demokraciu. Alebo skôr v satire na porevolučný vývoj.

  • 5. okt 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 242x
  • 16
Hanba naša tradičná alebo potrebujeme odkaz Vasiľa B.?

Matej Šemšej

Hanba naša tradičná alebo potrebujeme odkaz Vasiľa B.?

Tak nejako sa už stáva tradíciou, že sa až príliš často musíme v dnešnej dobe hanbiť za to, že sme Slováci. Mne sa to opäť podarilo dnes večer - svet obletela správa o pomaľovanom pomníku Vasiľa Biľaka v jeho rodnej obci, niekde na konci sveta. Asi to bol iba chabý pokus o zviditeľnenie lokality, a ja dúfam, že bol, lebo okrem snahy o zintenzívnenie turizmu ma nenapadá žiadny ďalší a aspoň sčasti z logického myslenia vychádzajúci dôvod takéhoto do neba voľajúceho hriechu.

  • 22. feb 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 344x
  • 13
Chvíle

Matej Šemšej

Chvíle

Sú chvíle, kedy zatvárate dvere... Neobzeráte sa späť. Snažíte sa zabudnúť...

  • 24. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 575x
  • 0
Pražský maratón - "tenkrát poprvé"

Matej Šemšej

Pražský maratón - "tenkrát poprvé"

Maratón alebo maratónsky beh je beh na dlhú vzdialenosť, ktorého trať meria 42,195 km (26 míľ a 385 yardov). Jeho vznik bol inšpirovaný legendou o gréckom vojakovi Feidippidovi, ktorého v roku 490 pred Kr. vyslali z mesta Maratón do Atén, aby oznámil, že Peržania boli zázračne porazení v bitke pri Maratóne. Podľa legendy zabehol celú vzdialenosť bez zastavenia sa, ale krátko po tom, ako odovzdal odkaz o víťazstve skolaboval od vyčerpania a umrel... Toľko múdrosť wikipédie. Kto maratón zažije na vlastnej koži, necíti sa o nič lepšie. No celú trať ho poháňa pocit, že píše históriu, aspoň tú svoju. Ale poďme pekne poporiadku.

  • 12. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 987x
  • 15
reklama
Mário

Matej Šemšej

Mário

Pršalo už niekoľký deň po sebe. Miestami iba hŕstka malých kvapôčok, inokedy zase lejak ako z krhly. Dážď zbesilo bubnoval na parapetu a narúšal tak pokojný priebeh vlečúceho sa dňa. I napriek nečasu som sa rozhodol vybrať na cintorín. Na narodeniny sa predsa zabúdať nemá.

  • 18. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 903x
  • 0
Paplónová obliečka

Matej Šemšej

Paplónová obliečka

Život je zvláštny. Až sa to bojím vysloviť, no niečo ako dar a trest zároveň. Človek si vo svojej duši uchová tie najkrajšie momenty, no nedokáže zahnať ani tie najbolestivejšie. Keď nás opustí milovaná osoba, rana sa nikdy nezahojí. Každou stratou sa naše srdce štiepi čoraz viac a viac a časť z nás bude navždy chýbať.

  • 24. feb 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 754x
  • 0
Čo by bol náš svet bez strašidiel...

Matej Šemšej

Čo by bol náš svet bez strašidiel...

Zistil som, že v mojom byte straší. Áno, zdá sa vám to smiešne a aj ja som spočiatku tento fakt považoval za vynález mojej fantázie. Tej časti, ktorá stále ostala dieťaťom. Opak je však pravdou, neviem kto alebo čo, ale tajomné sily riadia moju domácnosť. Že neveríte?

  • 8. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 640x
  • 4
Ad: Rigorózny doktorát: dajte si pozor!!! Pokračovanie a záver

Matej Šemšej

Ad: Rigorózny doktorát: dajte si pozor!!! Pokračovanie a záver

Pokračovanie a (dúfam) záver jednej kauzy...

  • 24. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 269x
  • 0
Ukrajinou krajinou dva (tak trochu iný cestopis - dokončenie)

Matej Šemšej

Ukrajinou krajinou dva (tak trochu iný cestopis - dokončenie)

Dokončenie tak trochu netradičného cestopisu Zakarpatskou Ukrajinou. Vzhľadom na vášnivú diskusiu, ktorá sa rozvinula po zverejnení prvej časti, vopred upozorňujem, že nasledujúci materiál nie je vhodný pre: intelektuálov, ľudí vydávajúcich sa za intelektuálov, ľudí trpiacich syndrómom všetko na „blogu musí byť vznešené a intelektuálne“, ďalej ľudí, ktorých primárnym cieľom návštevy blogu je urážať a zosmiešňovať, ľudí obľubujúcich výhradne články na tému „Fico si zase raz uprdol“, ľudí hľadajúcich na blogu odpovede na otázky bytia či nebytia, v neposlednom rade ľudí neobľubujúcich zábavu a sem tam aj pohárik.... Ak máte preto pocit, že pohľad na tých, ktorých primárnym cieľom sa na tri dni stalo nezmyselné ožieranie sa nezvládnete, radšej ďalej ani nečítajte. Určite bude to bude iba strata vášho drahocenného času...

  • 3. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 674x
  • 8
reklama
Ukrajinou krajinou (tak trochu iný cestopis)

Matej Šemšej

Ukrajinou krajinou (tak trochu iný cestopis)

Spomienky, na ktoré sa nezabúda.. I s časovým odstupom osemnástich mesiacov si na exkurziu po Zakarpatskej Ukrajine pamätám, akoby to bolo včera...

  • 28. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 134x
  • 21
Rigorózny doktorát: dajte si pozor!!!

Matej Šemšej

Rigorózny doktorát: dajte si pozor!!!

... ak ste sa chystali alebo ste sa už naňho zapísali na Pedagogickej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave. Nemusí to dopadnúť tak, ako si želáte... Cieľom tohto článku však nie je kaziť dobré meno fakulty, ani útočiť na základe nepodložených a hmlistých faktov. Článok má upozorniť na problém, zobudiť ostatných poškodených a varovať potenciálnych záujemcov (nie však odradiť!). Ale pekne po poriadku...

  • 13. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 746x
  • 31
Keď sú slová zbytočné

Matej Šemšej

Keď sú slová zbytočné

Keď som ťa prvý krát zbadal, vedel som, že chcem byť s tebou... Rozprával som priveľa, no ty si nevravela nič... Keď som ťa prvý krát chytil za ruku, usmial som sa. Ty si iba hanblivo odvrátila zrak a nevravela nič...

  • 17. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 144x
  • 14
Neznáma spoza baru

Matej Šemšej

Neznáma spoza baru

Ách, ako veľkolepo poletuješ po ploche reštaurácie. Ty neznáma spoza baru. Sledujem ťa, popíjajúc pritom zlatistý mok a predstavujem si. Predstavujem a túžim... A keď pošepkáš kolegyni, že postarší Španieli sa na tvoj úkor dokonale bavia, tak typicky mužsky, na tvári vyčaruješ elegantný úsmev. Vysoká... Krásna... Vznešená... Dokonalá... V predstavách sa ťa pýtam, kde si sa naučila tak dobre po slovensky...

  • 27. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 452x
  • 2
Najlepší spolužiak

Matej Šemšej

Najlepší spolužiak

Iba život nám vie pripraviť situácie, o ktorých by sme nikdy nepovedali, že sa stanú. Ani vo sne by sa nám o nich nesnívalo. Prekvapia, zasiahnu, zarmútia, sklamú... Často vo svojej podstate nelogické a na hlavu postavené, nič už však nie je tak ako predtým. Človeku napokon neostane nič len sarkastické konštatovanie na spomienku z ďalekého sveta.

  • 28. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 427x
  • 11
reklama
Humorné situácie každodenné (alebo keď sa pletú slovíčka)

Matej Šemšej

Humorné situácie každodenné (alebo keď sa pletú slovíčka)

Všetci sme len ľudia, ktorí robia chyby. V osobnom či profesíjnom živote. Niekedy tak vznikne niečo, na čom sa dá celkom aj zasmiať. Nech sa páči, zopár prešľapov z oblasti personalistiky.

  • 24. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 760x
  • 5
Chorobopis

Matej Šemšej

Chorobopis

Môj chorobopis za posledný rok pripomína skôr osemdesiatročného deda po troch infarktoch. Nechýba mu pestrosť a rozmanitosť. Že neveríte? Presvedčte sa sami, prijmite moju pozvánku na krátky exkurz.

  • 12. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 220x
  • 23
Prvý bozk

Matej Šemšej

Prvý bozk

Hovorí sa, že prvý bozk je nezabudnuteľný. Večný. Vryje sa do pamäti a zaradí do kategórie životných „prvotín“. Človek si na neho ešte aj po rokoch s radosťou nostalgicky spomenie, veď je prvý. Znamená prelom, otvára novú kapitolu. Chlapci sa cítia mužnejšie, dievčatá skoro ako ženy.

  • 9. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 787x
  • 8
Spomenul som si na teba...

Matej Šemšej

Spomenul som si na teba...

Je nedeľa večer, niečo po siedmej. Opúšťam mesto aby som sa po víkende doma vrátil tam, kde budem tráviť najbližšie obdobie môjho života. Míňame Mlynskú dolinu a mne myseľ sklzne na časy, ktoré som tam zažil. Myseľ mi skĺzne na teba.

  • 28. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 551x
  • 9
A co ti cikáni, stále takový problém?

Matej Šemšej

A co ti cikáni, stále takový problém?

Pondelok 14. júla 2008, 17:30. Praha, Jungmannovo námestie, centrum mesta. Čakám na kamarátku, plánovaná je prehliadka Hradčan „zrýchlika“ a večera. Osloví ma pupkatý približne päťdesiatnik s miernou alkoholickou arómou planúcou z jeho úst. „Jak jsi tady dlouho?“

  • 14. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 313x
  • 3
reklama
SkryťZatvoriť reklamu